Játékalapú oktatás
Játék alapú oktatás – játszva fejlődni
A XXI. századi megváltozott gazdasági körülmények, új technológiák és munkaerőpiaci igények nagyban megváltoztatták a kompetencia-elvárásokat: egyre nagyobb hangsúly kerül a kreativitásra, a rugalmasságra, az emberek közötti együttműködésre. Folyamatosan nő a kompetenciák fontossága, azon belül is felértékelődnek az emberi együttműködéssel és a gondolkodással kapcsolatos készségek és képességek.
Azon képességek hiányával, melyek gyermekkorban nem alakultak ki, legtöbben már csak a munkaerőpiacon szembesülnek. A közös munkához szükséges, sokszor alapvető képességek, mint az empátia, a csapatmunka, az önállóság, a döntési helyzetek felismerése és a döntések meghozatala, a felelősség- és kockázatvállalási hajlandóság, az összefüggések keresésének igénye, gyakran hiányoznak. Mindezt kudarcként élik meg az egyének, ami pedig kihatással van a motiváltságukra, az önértékelésükre és a társas kapcsolataikra is.
A munkáltatók, ezen képességek pótlására természetesen nincsenek felkészülve. Emellett a jelenlegi felnőttképzési piacon is leggyakrabban olyan képzéseket találhatunk, melyek újabb szaktudás elsajátítására, vagy egy már meglévő elmélyítésére biztosítanak lehetőséget.
A változások új követelményeket támasztanak. A kompetenciák fejlesztésének nemcsak az iskolai nevelésben, hanem a szakképzésben és felnőttképzésben is hangsúlyosabb szerepet kell kapnia annak érdekében, hogy a felnövő generáció már rendelkezzen a szükséges kompetenciákkal, amikor a munkaerőpiacra lép. A szakképzési rendszernek arra is felkészültnek kell lennie, hogy a kompetenciahiányokkal küszködő fiatalokat is fel tudja zárkóztatni.
A játékalapú oktatási módszerek több nemzetközi és hazai kutatás alapján is kiemelkedően hatékonynak bizonyulnak a fenti készségek és képességek fejlesztésében. A Fontanus játékalapú oktatási módszerei elsősorban saját kutatásokra építenek, testre szabhatók és megfelelő használatuk fejlődést eredményez.