A kutatóközpont

A Fontanus Központ magánfinanszírozású kutatóközpont. Kutatásaink és projektjeink középpontjában az ember fejlődése, az ember és a valóság kapcsolata áll. Mindezt különböző tudományterületek – mint például a filozófia, orvostudomány, nevelés- és sporttudomány  –  ismeretanyagának összekapcsolásával vizsgáljuk.

Történetünk

Több mint 15 éve kezdtünk bele az ember fejlődésével kapcsolatos kutatásokba, az ember és a valóság kapcsolatának vizsgálatába. Kutatásaink során szembesültünk azzal, hogy az ehhez szükséges ismeretek nincsenek egységes rendszerbe foglalva – így tevékenységünket azzal indítottuk, hogy munkánkat megalapozzuk, a vizsgálathoz és a tevékenységünkhöz szükséges fogalmakat meghatározzuk, a köztük lévő összefüggéseket feltárjuk és egységes rendszerbe foglaljuk.

Ennek a több éven át tartó munkának az eredményeit foglalja össze többek között a Fontanus Könyvek sorozatának kiadványai – Török-Szabó Balázs: A teória, A teoretika és A fejlődéspraktika című művei. A könyvek nem csupán összegzik az ismeretanyagot, de tudományos alapjául, kiindulópontjául is szolgálnak a további kutatásainknak, módszertanjainknak és fejlesztéseinknek.

Tevékenységünk során kutatási projektek és pályázatok keretében dolgozunk együtt olyan intézetekkel és szervezetekkel, amelyek szakterülete szintén összefüggésben van az ember fejlődésével. Eredményeinket publikációk, oktatási módszerek, játékok, előadások formájában tesszük folyamatosan hozzáférhetővé a szakmai és a szélesebb rétegek számára.

Céljaink

  • Kutatási projektek és együttműködések keretében új ismeretek feltárása az ember fejlődése, az ember és a valóság kapcsolata témáiban, illetve további fejlesztések létrehozása és azok eredményeinek publikálása.
  • Hatékony gyakorlati megoldásokat találni a problémákra, hogy az életünket és a környezetünket jobbá tegyük.
  • Módszereink és szakértőink által segítséget nyújtani az embereknek az egszségük fenntartásában, illetve az esetlegesen felborult egyensúly helyreállításában.
  • Újszerű, innovatív tanulási, oktatási formák, eszközök, technológiák fejlesztése használata. A XXI. század lüktetéséhez az oktatási módszereket is szükséges aktualizálni. Ezt felismerve kutatási tevékenységünk korhű, a XXI. század emberéhez és életviteléhez igazított módszerek létrehozására irányul, a technológia fejlődését is figyelembe véve.
  • Összekapcsolni az elméletet a gyakorlattal: a fejlődés gyakorlat, amihez az elméleti ismeret elengedhetetlen. A kettő összekapcsolása fontos ahhoz, hogy a gyakorlatban is hatékonyan alkalmazható ismeretekhez jussunk.
  • Játék alapú ismeretátadás. A játék alapú oktatás kiemelkedő hatékonyságát kutatások bizonyítják, a XXI. században egyre népszerűbb. A felnőttoktatásban a szerepe a mai napig igen alacsony. Célunk, hogy a játék alapú oktatás nagyobb hangsúlyt kapjon és minél többekhez eljuthasson.
  • Ismeretterjesztés: hogy mindenki önállóan legyen képes összefüggéseket meglátni.
  • Figyelemfelhívás a mozgás kulcsszerepére a fejlődés terén: a rendszeres, hétköznapi mozgás, testnevelés, a sport, a testtudat kialakítása kulcsfontosságú az egyéni fejlődésben, a tanulási folyamatokban.

A fejlődésért dolgozunk

A felnőtté válással ténylegesen nem fejeződik be a fejlődésünk, sőt, igazán csak akkor kezdődik meg. A fejlődés – a tudatos változtatás – folyamatossá tehető, és ha folyamatossá tesszük, motiváltak maradhatunk, a hétköznapjaink felszabadultabbá, életünk teljesebbé válhat 

Csapatunk

A központ alapítói és munkatársai elsősorban azért dolgoznak, hogy a különböző tudományterületek ismeretanyagait összekapcsolva újszerű, gyakorlati tudáshoz jussanak, fejlesztő oktatási módszertanokat, módszereket, eszközöket hozzanak létre, valamint a kutatások eredményeit, ismeretanyagát hazai és nemzetközi szinten is elérhetővé, megismerhetővé tegyék.

Hacker Péterügyvezető, sportfilozófus, szakedző, mozgásterapeuta
Török-Szabó Balázsalapító, filozófus, a Fontanus Központ szakmai vezetője
dr. Kovács A. Tamása Fontanus Alapítvány alapítója
dr. Bajzik Évamozgásszervi rehabilitációs szakorvos, maunálterapeuta, kutatásvezető
dr. Bugris Valériavegyész, táplálkozás- és élelmiszertudományi szakember, kutatásvezető
Csovcsics Kittikutatásvezető Balance² instruktor
Hajdu Évaprogram manager, oktató
Zakariás Lászlócreative designer, oktató
dr. Bisz Emőkejogi képviselet

Kapcsolat